Hyundai, Kia i Samsung Electronics rozpoczynają współpracę

Hyundai Motor Company i Kia Corporation ogłosiły, że 3. stycznia podpisały umowę z firmą Samsung Electronics dotyczącą partnerstwa w zakresie usług Car-to-Home i Home-to-Car, którego celem jest poprawa łączności między przestrzeniami mieszkalnymi i mobilnymi.

Na mocy tej umowy, klienci Hyundai i Kia będą mogli zdalnie sterować urządzeniami domowymi przy wykorzystaniu ekranu dotykowego i poleceń głosowych za pośrednictwem samochodowych systemów informacyjno-rozrywkowych. I odwrotnie, będą mogli również zdalnie sterować funkcjami pojazdu za pomocą domowych głośników AI, telewizorów i aplikacji na smartfona.

Jest to możliwe dzięki organicznej integracji usług łączności w samochodach Hyundai i Kia oraz platformy „SmartThings”, tzw. internetu rzeczy (IoT) firmy Samsung. Oczekuje się, że klienci będą z niego korzystać na różne sposoby w życiu codziennym, ciesząc się nieprzerwaną łącznością.

Na przykład, podczas powrotu z pracy w gorący letni wieczór, użytkownik może aktywować „tryb domowy”, aby włączyć klimatyzator i oczyszczacz powietrza, uruchomić robota odkurzającego oraz włączyć światła, aby przygotować swoją wygodną i przyjemną przestrzeń domową. Ewentualnie, przed wyjściem z mieszkania, użytkownik może uruchomić „tryb poza domem”, aby wyłączyć niepotrzebne światła i uruchomić robota odkurzającego, w celu utrzymania czystości przestrzeni życiowej, a także wstępnie włączyć klimatyzację w samochodzie dla uzyskania komfortowej temperatury.

W przypadku usługi Car-to-Home, kierowcy Hyundai i Kia mogą zarejestrować się i używać określonych trybów dla każdej sytuacji, aby ograniczyć konieczność korzystania z ekranu dotykowego podczas jazdy. W szczególności wdrożona zostanie automatyzacja oparta na lokalizacji, która oprócz ekranu dotykowego i poleceń głosowych, zapewnić klientom wygodną obsługę.


Ponadto, właściciele pojazdów elektrycznych mogą korzystać z platformy SmartThings i jej zintegrowanej usługi zarządzania wykorzystaniem energii w mieszkaniu, aby sprawdzić zużycie energii w domu i w samochodzie oraz zaprogramować optymalny czas ładowania.

Hyundai i Kia planują rozszerzyć usługi Car-to-Home i Home-to-Car na klientów zagranicznych, parując ze sobą samochodowe systemy łączności oraz Samsung SmartThings.

Aby to osiągnąć, Hyundai i Kia opracują stabilne systemy informacyjno-rozrywkowe, a następnie będą udostępniać te funkcje za pośrednictwem aktualizacji (OTA i USB) nawet w przypadku już wykorzystywanych pojazdów.

To okazja, aby usługi Car-to-Home i Home-to-Car, oferowane przez samochód łączący się z siecią, były wygodniejsze w wielu obszarach. Planujemy przyspieszyć rozwój naszej technologii, aby nadać sens podróżom klientów Hyundaia i Kii na całym świecie

Haeyoung Kwon
Wiceprezes Hyundaia i działu Infotainment Development Center w marce Kia

Ta współpraca umożliwi komunikację z domu do samochodu oraz zintegrowane usługi zarządzania energią w domu, zoptymalizowane pod kątem przyszłego stylu życia. Łącząc platformę SmartThings z pojazdami, będziemy w stanie znacznie poprawić jakość obsługi klienta zarówno w domu, jak i w samochodzie

Chanwoo Park
Wiceprezes wykonawczy Samsung Electronics

Tymczasem Hyundai i Kia już świadczą usługi Car-to-Home i Home-to-Car poprzez współpracę z firmami telekomunikacyjnymi i budowlanymi. Usługa Car-to-Home, wcześniej dostępna dla sześciu pozycji (oświetlenia, wtyczek, zaworów odcinających gaz, wentylacji, klimatyzacji i bojlerów) oraz usługa Home-to-Car, obejmująca klimatyzację pojazdu, zdalne uruchamianie i zarządzanie ładowaniem, zostaną rozszerzone w ramach tego partnerstwa, w celu łączności z szerszą gamą urządzeń.

źródło: Hyundai Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Hyundai

„Masz szczęście, że to TUCSON” – rusza kampania mediowa Hyundaia wsparta loterią 20 aut
„Masz szczęście, że to TUCSON” – rusza kampania mediowa Hyundaia wsparta loterią 20 aut

Hyundai | Pod koniec maja Hyundai Motor Poland rusza z intensywną kampanią mediową promująca jej najpopularniejszy model. Jej istotnym elementem będzie loteria

Hyundai SANTA FE zdobywa nagrodę Red Dot Design Award
Hyundai SANTA FE zdobywa nagrodę Red Dot Design Award

Hyundai  | Średniej wielkości SUV zdobył uznanie w kategorii Product Design: Cars and Motorcycles za design zorientowany na klienta i inspirowany stylem życia

Poszukiwanie „Głębi radości”, czyli jak technologia stymuluje ludzkie emocje - Hyundai
Poszukiwanie „Głębi radości”, czyli jak technologia stymuluje ludzkie emocje - Hyundai

HYUNDAI | Eksperyment w Norwegii miał za zadanie sprawdzić, czy jazda nowym IONIQ 5 N może stanowić antidotum na zimową chandrę

Najnowsze oferty

Hyundai i30 PE 1.5 T-GDI 140 km 48V 7DCT  N-LINE
  • Model: i30
  • Typ nadwozia: Kombi
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Hyundai i30 PE 1.5 T-GDI 140 km 48V 7DCT  N-LINE
  • Model: i30
  • Typ nadwozia: Kombi
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Hyundai Tucson PE 1.6 T-Gdi 160KM 6MT 2WD SMART + LED MY25
  • Model: Tucson
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony