Uruchomienie produkcji eDCT

Stellantis N.V. świętuje dziś uruchomienie produkcji zelektryfikowanej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (eDCT) w swoim historycznym zakładzie przemysłowym Mirafiori we Włoszech. Jest to kolejny etap inwestycji o wartości 240 mln euro w turyński zakład i włoski przemysł motoryzacyjny, którego celem jest stworzenie Mirafiori Automotive Park 2030. Dyrektor generalny Stellantis ogłosił dziś kolejną inwestycję w wysokości 100 milionów euro mającą zwiększyć potencjał kultowego Fiata 500e. Mirafiori Automotive Park 2030 jest fizycznym urzeczywistnieniem wizji Stellantis zakładającej przekształcenie się w firmę technologiczną zajmującą się zrównoważoną mobilnością. Obiekt ten, będący jednym z trzech głównych globalnych ośrodków Stellantis, prowadzi działalność obejmującą cały cykl motoryzacyjny, od projektowania po recykling.

Mirafiori jest również integralną częścią programu transformacji grEEn-campus w Stellantis, który pomoże zmniejszyć emisję CO2 równoważną wartości 36 000 ton. grEEn-campus to miejsce wymiany i dzielenia się pomysłami mające na celu promowanie kreatywności i wydajności, a ostatecznie stworzenie niezwykle pożądanego środowiska pracy. Program transformacji będzie wspierać cel Stellantis określony w strategii Dare Forward 2030, jakim jest osiągnięcie do 2038 roku zerowej emisji dwutlenku węgla.


„Prowadząc działalność na całym świecie, Stellantis czerpie ze swoich włoskich, francuskich i amerykańskich korzeni”, powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis. „Jednak Mirafiori jest wyjątkowe dla Stellantis, ponieważ staje się kompletnym centrum operacyjnym skupiającym funkcje centralne, rozwój technologiczny, produkcję i działania związane z gospodarką o obiegu zamkniętym. Dlatego właśnie jego głęboka transformacja, z ośmioma nowymi gałęziami działalności powstałymi w Turynie od czasu utworzenia Stellantis, wymaga wiele uwagi, szkoleń i inwestycji, dzięki którym nadal będziemy mogli oferować pojazdy, technologie i usługi, które zdobędą serca i umysły naszych klientów na całym świecie. Równolegle z uruchomieniem produkcji eDCT, dzisiejsza zapowiedź kolejnej inwestycji w wysokości 100 milionów euro jest odpowiedzią na ambicję posiadania jeszcze bardziej atrakcyjnego i przystępnego cenowo Fiata 500e, aby poszerzyć bazę klientów, a tym samym rozszerzyć działalność produkcyjną w Mirafiori. Jak pokazaliśmy dzisiaj, zamierzamy bronić naszej pozycji lidera we Włoszech przed wszelką konkurencją, w tym chińskimi producentami, niezależnie od wsparcia, z jakiego mogą korzystać w tym kraju. Każdego dnia nasi włoscy pracownicy wykazują się swoimi umiejętnościami, duchem walki i odpornością. Chcę im gorąco i szczerze podziękować za ich wsparcie dla Stellantis. Nasi interesariusze mogą być pewni, że będziemy nadal chronić i pielęgnować nasze korzenie w nowy, czasem zaskakujący sposób”. 


Mirafiori Automotive Park 2030 to kolejny rozdział w bogatej, 80-letniej historii tego historycznego miejsca, w którym obecnie produkowany jest Abarth 500e, Fiat 500e, Maserati GranTurismo i Maserati GranCabrio. Ponad 90% wyprodukowanych tam pojazdów trafia na eksport, przyczyniając się tym samym do poprawy bilansu handlowego Włoch. W 2023 roku FIAT zwiększył swoją globalną sprzedaż o 12%, odnotowując łącznie 1,35 miliona sprzedanych egzemplarzy na całym świecie i potwierdzając swoją pozycję wiodącej marki w Stellantis pod względem wielkości sprzedaży. Marka FIAT jest liderem w czterech krajach, z udziałem w rynku wynoszącym odpowiednio 21,8% w Brazylii, 12,8% we Włoszech, 15,7% w Turcji i 78,6% w Algierii. FIAT jest liderem w segmencie A w Europie z 42% udziałem w rynku, a nowo ogłoszona inwestycja w model 500e ma na celu wzmocnienie jego pozycji jako lidera poprzez zaoferowanie jeszcze lepszego doświadczenia klienta dzięki bardziej dostępnej opcji obejmującej całkowicie nowy akumulator i silnik elektryczny.

Oprócz produkcji samochodów marek FIAT i Maserati, zakład Mirafiori Automotive Park 2030 obejmuje: 

Produkcję skrzyń biegów: oprócz bieżącej produkcji manualnych skrzyń biegów C514 do Fiata Pandy produkowanego w Pomigliano we Włoszech, spółka joint venture eTransmissions Assembly uruchomiła dziś w niecałe dwa lata produkcję skrzyń biegów eDCT do hybrydowych układów napędowych Stellantis. Zakład będzie produkował do 600 000 skrzyń biegów eDCT rocznie, równolegle z produkcją w Metz we Francji. Skrzynia biegów eDCT produkowana w Mirafiori to najnowocześniejsza, a jednocześnie przystępna cenowo technologia napędu hybrydowego, która łączy silnik elektryczny o mocy 21 kW i dwusprzęgłową skrzynię biegów. Silnik zapewnia napęd elektryczny podczas jazdy, w której potrzebny jest mniejszy moment obrotowy silnika, takiej jak jazda miejska lub jazda ze stałą prędkością, umożliwiając wyłączenie silnika spalinowego przez ponad 50% jazdy w ruchu miejskim. Gdy potrzebny jest większy moment obrotowy, włącza się silnik spalinowy.

Battery Technology Center (Centrum Technologii Akumulatorów): dzięki inwestycji o wartości 40 milionów euro na jego rozwój, innowacyjne centrum zwiększa możliwości Stellantis w zakresie projektowania, opracowywania i testowania pakietów akumulatorów, modułów, ogniw wysokiego napięcia i oprogramowania, które będą montowane w przyszłych modelach marek Stellantis. Centrum należy do największych w europejskiej branży motoryzacyjnej. 

Ośrodek gospodarki o obiegu zamkniętym SUSTAINera: to pionierskie centrum gospodarki o obiegu zamkniętym jest gospodarzem kluczowych działań na rzecz rozwoju zrównoważonej produkcji i konsumpcji komponentów i pojazdów. Działalność obejmuje regenerację pojazdów, demontaż pojazdów i regenerację części, z planami globalnej ekspansji. Celem Stellantis jest czterokrotne zwiększenie przychodów poprzez wydłużenie okresu użytkowania komponentów i usług oraz 10-krotne zwiększenie przychodów z recyklingu do 2030 r. w porównaniu z 2021 r. 

Nowy GrEEn-campus, który wkrótce zostanie uruchomiony: neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla i oparty na współpracy program transformacji miejsc pracy, którego celem jest wzmocnienie podstaw funkcji zajmujących się projektowaniem, badaniami i rozwojem oraz funkcji centralnych Stellantis poprzez innowacyjne, zrównoważone i oparte na współpracy projekty. Miejsce to zgromadzi pracowników zaangażowanych w różne działania, w tym globalne centra decyzyjne obejmujące: 

Globalną siedzibę Stellantis Pro One, której celem jest wzmocnienie ofensywy Spółki w sektorze pojazdów użytkowych, aby osiągnąć pozycję światowego lidera. Jednostka biznesowa pojazdów użytkowych generuje jedną trzecią całkowitych przychodów Stellantis.

Drive4You, by Stellantis, wewnętrzną firmę logistyczną zarządzającą 230 ciężarówkami i 230 kierowcami we Włoszech z siedzibą w Turynie. 

Mobilisights, firmę zajmującą się danymi, zaangażowaną w rozwój działalności Spółki w zakresie w zakresie Data-as-a-Service (DaaS) oraz opracowywanie i licencjonowanie innowacyjnych produktów, aplikacji i usług B2B. 

Centrum oprogramowania odpowiedzialne na poziomie globalnym za zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) i STLA AutoDrive.

Advanced Engineering, globalne centrum kompetencji w zakresie formowania wtryskowego tworzyw sztucznych, dużych samochodów dostawczych, oprogramowania i zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy. 

Stellantis Design, siedziba główna zajmująca się projektowaniem samochodów marek Abarth, Alfa Romeo, FIAT, Lancia, Maserati i modeli Jeep® na rynki europejskie. 

Włoską spółkę zależną Stellantis.


W ciągu ostatnich pięciu lat, Stellantis zainwestowała ponad 5 miliardów euro we włoską działalność związaną z nowymi produktami oraz zakładami produkcyjnymi i nadal będzie to robić, aby stworzyć zrównoważony model biznesowy dla swojej działalności we Włoszech, przy wsparciu swoich dostawców i instytucji, jako „włoska drużyna złożona z trzech graczy”. Spółka inwestuje również w szkolenia mające na celu przekwalifikowanie i podnoszenie kwalifikacji zawodowych swoich pracowników, kontynuując jednocześnie owocną współpracę z Politechniką Turyńską rozpoczętą już w 1999 roku, która zaowocuje stworzeniem kampusu w obszarze Mirafiori poświęconego projektowaniu i zrównoważonej mobilności. W ciągu najbliższych 10 lat Stellantis zainwestuje w elektryfikację ponad 50 miliardów euro, co pozwoli zrealizować cele przewidziane w planie strategicznym Dare Forward 2030, którego celem jest osiągnięcie 100% udziału samochodów osobowych z napędem elektrycznym (BEV) w sprzedaży samochodów osobowych w Europie oraz 50% udziału w sprzedaży samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych z napędem elektrycznym (BEV) w Stanach Zjednoczonych do 2030 roku. Aby osiągnąć te cele handlowe, Spółka zapewnia sobie około 400 GWh pojemności akumulatorów, korzystając ze wsparcia sześciu zakładów produkujących akumulatory w Ameryce Północnej i Europie. Stellantis jest na dobrej drodze, aby do 2038 roku osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich obszarach, przy jednocyfrowej procentowej kompensacji pozostałych emisji. 

źródło: Fiat Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Fiat

Nowa seria specjalna Fiat Pandina
Nowa seria specjalna Fiat Pandina

FIAT | Nowa seria specjalna Fiat Pandina to najbardziej zaawansowana technologicznie i najbezpieczniejsza Panda w historii. Fiat Panda będzie nadal produkowany we włoskim zakładzie Pomigliano d'Arco co najmniej do 2027 roku.

Nowy Fiat 600e uznany premierą motoryzacyjną plebiscytu Auto Lider 2024
Nowy Fiat 600e uznany premierą motoryzacyjną plebiscytu Auto Lider 2024

FIAT | Fiat 500e ponownie na podium Auto Lidera – tym razem w kategorii małych aut miejskich. 500e wygrywa z 20 konkurentami pod względem najlepszego połączenia wymogów ekologicznych, włoskiego stylu, komfortu, funkcjonalności i intuicyjnej obsługi, bezpieczeństwa oraz poziomu sprzedaży.

Otwarcie zamówień na produkowanego w Polsce Fiata 600 Hybrid
Otwarcie zamówień na produkowanego w Polsce Fiata 600 Hybrid

FIAT | Produkowane w Tychach auto reprezentuje jeden z najpopularniejszych w Polsce segmentów miejskich SUV-ów, idealnie wpisując się w potrzeby mieszkańców miast. Oferuje włoski styl, przestronne wnętrze i duży bagażnik oraz liczne inteligentne rozwiązania, wspomagające kierowcę w podróży.

Najnowsze oferty

Fiat Doblo L2 1.5 100KM
Fiat Doblo L2 1.5 100KM
Dodaj do schowka
  • Model: Doblo
  • Typ nadwozia: Furgon (blaszak)
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2024
Fiat 500 1.0 70 KM Hybrid Dolcevita
  • Model: 500
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Fiat Ducato seria 7 L3H2 2.2 140KM w leasingu od 102% i ubezpieczeniem za 1zł
  • Model: Ducato
  • Typ nadwozia: Furgon (blaszak)
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony